Doar aceasta vreau!
Cazul 1: singura, necasatorita, 37 ani
Ea: Eu vreau neaparat sa
fie inalt. Nu-mi plac barbatii sub 1,75 m.
- Ai avut vreo experienta cu un barbat de acest
gen?
Ea: Nu, dar nici nu mi-as
fi dorit.
- Atunci cum pot sa-i evaluezi astfel fara sa
fi cunoscut cel putin unul?
Ea: Stiu eu. ... Vreau sa
fie slab. Aia care au burta ma dezgusta.
- Nu ai admirat niciodata carisma unui barbat
plinut sau chiar gras?
Ea: Cu siguranta nu au
asa ceva. Sunt neinteresanti.
Mai vreau sa fie brunet cu ochii albastri. Sa aiba un job bun
sau mai bine sa aiba o afacere mare, sa fie manager si sa aiba afaceri in
strainatate ca sa ma plimb. Si sa aiba bani ca sa nu ma stresez pentru ziua de
maine.
- Atat? Doar atat iti doresti? Nu ai zis nimic
de sentimente, deci vrei o mascota, doar atat. In plus sunt atatea judecati de
valoare si atatea clasificari. Ce inteleg e ca cei saraci si grasi nu sunt
capabili de o relatie sau de a face o femeie fericita
.
.
Ea: Pai, nu vreau sa
traiesc cu un barbat sarac.
- Daca tu ai fi cum esti acum si ai intalni
printul perfect, insa el ar cauta o printesa de rangul si banii lui, cum te-ai
simti tu in fata iubirii pe care vrei sa i-o oferi si pe care el ti-o calca in
picioare?
-
Cazul 2: singura, necasatorita, 22 ani
Ea vrea:
brunet, ochi negri sau inchisi, inalt, slab... etc., sa stie engleza, sa aiba
studii superioare. Masculul potrivit trebuie sa poarte ochelari. Fara a face
vreo fantezie sexuala din asta, ea considera ca e mai intelectual sau mai
interesant un asemenea barbat. Peste putin timp, Universul ii aduce exact
barbatul visat, mai putin ochelarii. Peste o luna de relatie, partenerul
nou-venit a facut un control si si-a pus ochelari de vedere, nu oricare, ci cu
lentile heliomatice. Fascinant.
Peste alte
cateva luni ea se intreaba daca el o iubeste. Nu i-o spune niciodata, nu i-o
arata mai mult decat in partida de sex, programata la ora fixa, in zi fixa,
intr-un anume ritual. Ea il respecta crezand ca pana la urma el se va schimba.
Mai trec niste ani. El isi schimba doar ochelarii cu alte dioptrii. Ea e
singura de la inceput. Alege pana la urma sa ramana singura.
Aceste 2
situatii sunt doar o mostra din viata pe care ne-o alegem conditionat, o mostra
de traire pe care ne-o programam crezand ca doar acel scenariu ne face
fericiti. Alegem adesea sa ne urmam programele. Unele functioneaza si suntem
fericiti, altele ne intorc din nou si din nou catre noi insine, nu in
insingurare, ci in descoperirea a ceea ce suntem cu adevarat.
***********************
Cea mai des
intalnita cauza a acestei realitati, de a fi inca singur sau singura, este atasamentul fata de un anumit profil, un anumit scenariu
sau o anumita persoana.
Cand suntem
foarte tineri, ca varsta sau ca initiere, preluam adesea programele pe
care le-am primit in copilarie.
Daca familia a suferit constrangeri
financiare, atunci programul „persoanei perfecte” va insemna ca aceasta sa
detina fie capacitatea de a salva orice blocaj financiar, fie capacitatea
emotionala de a-si asuma responabilitatile unui manager de resurse.
Asa gasim
adesea tineri ce alearga „indragostiti” dupa elementul puternic financiar sau
dupa o persoana mult mai matura in ani. Auzim calificativele urmatoare ce
identifica persoana perfecta pentru un asemenea program subconstient:
„asezat/-a”, „stie deja drumurile”, „a copilarit si acum ii trebuie o persoana
serioasa”, „poate sa sustina o familie”, „stie ce vrea”, „nu mai are timp de
umblat creanga” etc.. Unii dintre ei chiar cred ca este vorba despre iubire.
Esential si profund este vorba de vindecare a programului ce ruleaza
subconstient inca din copilarie, in nevoia subtila ca acea persoana perfecta,
care va anula singuratatea, sa preia viata celui
insingurat, sa o organizeze, sa o rezolve, eliberandu-l pe cel insingurat de
responsabilitatile majore si proprii liberi arbitri.
Aceeasi
tendinta o regasim si la persoanele care au fost „cocolosite”, aici fiind vorba
fie de barbatii de care mama inca are o grija excesiva, de la calcat hainele,
spalat chilotii, pus pasta de dinti pe periuta, pana la pus mancarea in fata cu
mare drag, sa nu oboseasca „baiatul mamei”; ori este cazul persoanelor care nu
au avut nicio responsbilitate in familie, fie ca nu s-a avut incredere
suficienta in ele ca ar putea sa isi asume responsabilitati, fie ca li s-a
oferit o libertate directionata gen: „lasa, mama, du-te si invata tu ca spal
eu, strang eu, fac eu etc.”. Ca si mai sus, aceste persoane vor avea tendinta
sa caute parteneri care sa devina responsabili de grijile ce nu le-au avut
niciodata: „sotia-mama”, „sotul-tata”. Acest gen de relatii pot functiona prin
acceptarea tacita a defectelor incriminate, insa echilibrul subtil lipseste cu
desavarsire. Persoanele „cocolosite” vor fi primele care vor insela sau se vor
uita peste gard in cautarea partenerului perfect, accentuand drama insingurarii
in cuplu sau a celuilalt partener traindu-si sacrificiul la nesfarsit.
Un alt program
al copilariei este cel al ignorantei,
ca o calitate a puterii umane. Cu cat copilul a fost mai bine antrenat sa fie
necrutator cu cei din jur si sa nu creada in povesti cu zane, cu atat profilul
partenerului pe care il cauta include calitatea de a da dovada de stapanire de
sine, de lipsa de dulcegarii, de eliminarea romantismului etc., inhiband astfel
orice manifestare a iubirii si a sufletului.
Aceste
persoane nu au trait partea afectiva a relatiilor parinte-copil, nu au avut
zile de nastere, nu au avut sarbatori fericite, nu stiu ca exista Mos Craciun,
nu stiu sa primeasca ori sa daruiasca, li s-a interzis sa planga pentru ca „e
rusine”, li s-a interzis sa zambeasca pentru ca „sunt luati de prosti si se
profita de ei”, li s-a interzis sa se bucure de lucrurile marunte pentru ca
„acelea sunt slabiciuni si lucruri care nu merita”. Aceste persoane prefera sa
traiasca singure sau relatii pasagere, in care nu se implica emotional, pentru
ca doar astfel se simt puternice si considera ca dau dovada de maturitate.
Pentru acestea, o relatie implica responsabilitati deplasate ce le suprima
libertatea de a fi morocanosi si „puternici”, li se cere socoteala, ceea ce ii
aduce in conflict adesea in relatii. Prefera sa ramana din nou singure decat sa
vindece incapacitatea lor emotionala de a raspunde la ceea ce simt sau la ceea
ce li se ofera.
Programul
ignorantei se supradimenisoneaza pe mai multe paliere: acestia nu cred in
oameni, in ceilalti de langa ei, nu cred in idei creative, nu cred in
Divinitate, nu cred in iubire. Ei cred doar in ei insisi, in puterea creierului
si atat, sunt atei, sunt solitari si adesea sefi dictatoriali. Esential sunt cei care au o nevoie acuta de IUBIRE.
Acceptati-i si intelegeti-i ca nu au avut-o niciodata. Le este FRICA de iubire
pentru ca nu o pot controla. Daca intalniti o astfel de persoana, ajutati-o sa
invete despre iubire, ajutati-o sa primeasca fie si un zambet. O asemenea
relatie este grea pentru ca deprinderile de baza lipsesc cu desavarsire. Ei vor
fi primii care te vor acuza ca iti cheltuiesti banii cumparandu-i o prajitura
sau un cadou, in dorinta de a darui si de a surprinde. Nu au capacitatea de a
intelege pentru ca analizatorii lor nu sunt sentimentele pozitive, ci
respingerea lor fara echivoc.
Programul criteriilor perfecte: Fiecare din noi visam la un moment dat
persoana perfecta. Fie ii atribuim calitati fizice, pe primul plan, fie
calitati pragmatice, fie afective. Cert este ca indiferent de formula si
ponderile alese, ramanem atasati de o formula perfecta. Cautam in cel de langa
noi indeplinirea criteriilor de baza, fie ca le mai ajustam pe traseu, fie ca
nu, fara sa tinem cont de libertatea fiecaruia. Formulam adesea prietenul
„meu”, iubita „mea”, sotul „meu” etc., toate acestea fiind doar manifestari ale
posesiei, nevoie principala a Ego-ului in control.
Daca esti al
meu, atunci trebuie sa faci sau trebuie sa nu faci.... x, y, z. Programele
noastre vor spune cel mai bine, in functie de caz, ce anume trebuie cel de
langa noi sa indeplineasca sau nu.
Adesea
relatiile dintre oameni, dar mai ales intre parteneri sunt bazate pe
conditionarile pe care le aduce fiecare in programul lui de potrivire perfecta.
Cand celalalt incepe sa se manifeste in evolutia relatiei, maturizandu-se
diferit de asteptarile initiale, se creeaza blocajele emotionale ale cuplului.
De ce aduc
acest aspect in discutie devreme ce e vorba de singuratate?
Pentru ca,
asa cum reactionam fata de cei din jur, fara a fi intr-un cuplu, la fel vom
reactiona si fata de partenerul viitor. Daca sesizam in avans ca impunem
asteptari oamenilor de care ne simtim apropiati, atasati, e un semn ca trebuie
sa vindecam in noi tot ceea ce ne face vulnerabili in independenta, pentru a
gasi partenerul perfect.
Iata o
situatie: relatie de 8 ani de zile. Ea este frustrata de toate asteptarile
inselate de catre partenerul ei, incat somatizeaza aceste emotii negative
intr-o afectiune a ficatului. Care sunt cauzele subtile? Propria furie
acumulata in incapacitatea de a alege singura pentru sine. In toti anii de
cuplu a proiectat asteptarile perfecte fata de partener, dar prea putin fata de
ea insasi. A fost o lipsa de responsabilitate fata de propria ei persoana,
considerand in acelasi timp ca responsabilitatile apartin partenerului presupus
„perfect”. Furia acumulata de ea asupra lui in plan constient nu a fost decat
gaselnita Ego-ului de a se victimiza, de a se sacrifica, de a se complace si,
in consecinta, de a fi prea putin din ceea ce ar fi putut alege sa fie pentru
sine. Frustrarile sunt astfel reciproce, esential nereusind sa se cunoasca unul
pe altul ori pe ei insisi.
Cred, dar nu cred... ca mi
se poate intampla mie!
Exista cel
putin un moment in viata fiecaruia, cand Sufletul isi ridica ochii spre Cer si
se abandoneaza Lui. Legamantul acelui moment este atat de puternic, incat toate
fortele se pun in miscare spre desavarsirea visului fiecaruia.
Oamenii cer
raspunsuri sau semne in dialogul lor interior cu Divinitatea. Le primesc clar,
le primesc repetat, unii le au cu cifre exacte sau cu detalii ce ar trebui sa-i
linisteasca, insa, cu toate acestea, mintea vine si saboteaza increderea ca
acel vis se va realiza.
Exemplul
interogarilor, atunci cand o femeie sau un barbat intalneste un partener ce
pare perfect, e aproape clasic. „Doamne, te rog, da-mi un semn pana diseara:
daca el/ea este cel mai potrivit om pentru fericirea mea, sa primesc explicit
aceasta confirmare. Daca nu este, atunci sa determini ca aceasta situatie sa se
termine repede si bine, sa ne eliberam unul de altul.”
Astfel, fie
ca noul iubit apare afisat cu cineva pana la sfarsitul zilei, fie exista o
cearta puternica prin care se intelege lipsa de rezonanta, fie, in sens opus,
iubitul apare inopinat la usa partenerei sale - in asteptarea raspunsului - cu
un buchet minunat din florile ei preferate.
Situatiile
sunt diverse si in capete de spectru, insa rar se intampla ca cei care primesc
semnele si confirmarile sa accepte realitatea fara echivoc si fara sa mai
doreasca sa treaca printr-o noua trauma. Astfel, anuleaza semnul si aleg in
opozitie cu acesta, eventual o persoana total diferita fata de cea indicata de
Divinitate, in interogarile facute. Evident, in aceasta alegere exista o
lectie. Unii o invata, altii o repeta la nesfarsit, traind drama relatiilor cu
parteneri pasageri, ignoranti sau agresivi emotional, psihic sau fizic.
Exista in
aceste repetitii cauze subtile ale subconstientului ce vin din copilarie sau
din traume acumulate in timp. O femeie ce a crescut abuzata emotional de
parinti isi doreste alaturi o persoana afectiva, insa deprinderile ei
afective nu sunt formatate, astfel incat sa poata magnetiza spre ea
persoana potrivita. O astfel de structura va intalni de-a lungul timpului
profilul parintilor ei, privit din unghiuri diferite de perceptie: „ma toaca la
cap precum mama”, „este gelos, sufocant cum a fost taica-miu”, „este ignorant
precum parintii mei”, „este arogant” etc. Aceste detalii ce compara parintii cu
noul protagonist practic izoleaza problema de rezolvat a persoanei
insingurate. Este propriul blocaj in a putea convietui cu persoana
perfecta, blocaj in a darui sau a primi si manifestat, prin proiectie, prin cel
intalnit.
Alegerea
finala e de-a ramane din nou singur sau singura, adaugand frustrare si energie
negativa insingurarii in sine. Se adapteaza astfel la un nou nivel de recrutare
si selectie a persoanelor ce apar ca potentiali parteneri, insa cu o capacitate
mai mare de respingere, cu mai multe judecati de valoare.
Persoana in cautare
devine un fel de baza de date de informatii, insa majoritatea fac referire la
istoricul recent sau trecut, sugrumand implinirea visului de a fi cu cineva.
Il primesc, dar nu il
recunosc!
De ce totusi
mintea nu poate accepta raspunsul fara echivoc? De ce mintea continua sa il
ceara, desi il primeste in mod repetat? De ce alegerea finala ignora atat de
profund Divinitatea si interventia ei?
Pentru ca
Ego-ul alege controlul, transformand omul in propriul lui Dumnezeu, deconectat
de la inspiratia divina; pentru ca Ego-ul alege victimizarea in trairea
sacrificiului repetat; pentru ca lectiile in sine sunt cele legate de asumarea
Iubirii, intai prin propria constientizare si conduita, apoi invocate celui
asteptat.
Dar pentru a
primi un asemenea complex, trebuie mai intai sa fim apti de a-l recunoaste si
de a-l manifesta.
De exemplu,
cerinta e foarte spirtuala: „Doamne, vreau ca el/ea sa fie capabil de iubire
neconditionata, sa fie tandru si sa ma sustina etc.” / „Doamne, vreau ca
barbatul cu care sunt sa nu impune restrictii si reguli acestei relatii si sa
ma simt libera.”
Barbatul cu
pricina o lasa sa-si faca alegerile pe care si le doreste, confirmandu-i oricat
de des poate ca o va astepta, pentru ca o iubeste. Care este reactia mintii la
o asemenea lipsa de interventie si zbucium a barbatului? „Este un
papa-lapte. Fac orice vreau eu din el... Nu are nicio reactie, deci nu ma
iubeste, nu-l interesez. Il intereseaza doar relatia sexuala cu mine, in rest
nu e capabil de sentimente profunde asa cum le am eu. ”
In
desfasurarea ulterioara a relatiei apare astfel sentimentul ca de fapt, cel
„trimis” nu e atat de special precum a fost invocat/cerut. Insa care sunt
analizatorii? Sunt propriile judecati de valoare care nu pot recunoaste
neconditionarea unui om, clasand-o astfel in
defecte mult mai mari. Persoana ramane astfel in control si califica
potentialul partener ca fiind „defect”. Alege din nou insingurarea si propriul
Ego-Dumnezeu.
Fac orice sa nu mai fiu
singur, dar tot nu apare!
Persoanele ce
sustin aceasta isi camufleaza foarte bine fricile interioare si deseori nu sunt
constienti ca exista aceste frici. Persoanele sunt joviale, sociabile, raspund
nevoilor din jurul lor si adesea sustin: „Mi-e OK singur. Nu am o problema
sa fiu singur. M-am obisnuit... Daca apare ceva, sunt Ok, daca nu, sunt la fel
de OK.”
Ar fi minunat
daca acest echilibru in insingurare ar fi si unul real. Natura umana este
construita pe dualitate si pe uniune a energiilor masculine si feminine. Putem
fi in echilibru interior cu partea noastra feminina si masculina, insa planul
concret are nevoie de manifestare a acestui echilibru.
Fie
persoanele isi dezvolta partea artistica, exteriorizand produsul si
identificandu-l la nivel de energie cu un partener proiectiv de care se
ingrijesc si in care investesc emotii si sentimente. Fie persoana traieste tot
ceea ce isi doreste prin ceilalti: familie, copii, intimitatea
meselor de familie, petrecerea timpului liber etc. Acestia sunt prietenii cei
mai buni ai familiei in jurul careia ii gasim mai tot timpul, dar adesea
singuri. Sunt absolut OK sa investeasca orice resursa ca si cum aceasta familie
le-ar apartine. Comportamentul acesta este in schimb unul proiectiv pentru ca persoana
in cauza nu isi traieste propria experienta de familie, ci una surogat. Frica
ce sustine aceste alegeri este paradoxal frica de familie. Capacitatea acestor
persoane de observare a detaliilor, a armoniilor sau dizarmoniilor unei familii
este mult mai mare, fiind exteriori acesteia. Calitatea aceasta il ajuta sa fie
un sfetnic bun, dar nu rezolva insingurarea personala. De unde provine acest
paradox?
Aceste
persoane sunt structural analitice, gandesc foarte rational, sunt foarte
echilibrate si foarte rar fac excese, oricare ar fi zona de interes. Aceasta
structura analitica le creeaza adesea trairea in avans a situatiilor cu care se
vor confrunta. Ei isi vor coordona foarte bine miscarile, cuvintele, actiunile
inainte de a se implica in ele. In cazul perceptiei partenerului de viata sau a
familiei ce si-o doresc, aleg sa traiasca constient sau subconstiet cat mai
multe scenarii despre cum le va fi in relatia ce va urma sau in familia ce si-o
doresc. Asa se explica omiprezenta in familiile altora sau in situatiile de
viata ale altora. Ei sunt acolo sa sustina prieteni sau oameni in nevoie, insa
subconstientul isi insereaza aceste trairi in propria proiectie de familie sau
cuplu. Daca prietena se plange de abandonul sotului sau ca a fost inselata, o
astfel de persoana insingurata va retrai in plan personal toate motivele
posibile ce au determinat problema prietenei, va interioriza esecul si lipsa de
control. Astfel, subconstientul va updata programul de insingurare, unde astfel
de evenimente nu exista si nu implica un asemenea consum de energie. Paradoxul
e ca, pentru altii, consumul de energie exista in exces. Persoanele acestea
sunt oricand si oriunde disponibile pentru ceilalti, insa, subconstient, in
decodarea singurartatii, nu e decat un exercitiu de cunoastere live si de
adaptare. Totul devine deja prea complicat inainte de a exista cu
adevarat. Energia personala se iroseste in proiectii si in rezolvari
utopice, incat o astfel de persoana ramane descoperita in fata propriilor
dorinte si provocari. Este deja obosita mental, psihic, emotional inainte de a
se angaja intr-o relatie complexa. Asa incat, alege inconstient sa ramana
singura pentru ca in aceasta stare e multa liniste, control si echilibru.
Astfel, va afirma ca ii este bine si, paradoxal, chiar ii va fi. Intoarcerea in
insingurare e ca o reintoarcere acasa dupa un periplu agitat in vietile
celorlalti. Constientizarea acestor trairi pot conduce o astfel de persoana
catre focusarea spre sine. Insa si acest aspect este un atribut personal ce
este sabotat.
Pentru ele
insele, astfel de persoane nu gasesc suficiente argumente pentru a investi
acelasi timp si aceeasi dedicare. Isi ofera strictul necesar, dar nu mai mult
decat in a parea OK. Mananca doar daca le e foame, isi cumpara haine doar daca
trebuie la vreo ocazie sau la vreun serviciu ori motivate de vreun stimul
exterior, se preocupa de ele insele doar daca acest lucru reprezinta un sprijin
pentru cei din exteriorul lor. Insa le lipseste cu desavarsire exercitiul
personal in a se vedea, a se descoperi, a se placea si a-si crea propria lor
armonie si buna-stare. Tot ceea ce ar trebui sa isi ofere, va oferi, va
instraina altora, cu scopul mistic al ajutorului pus la dispozite. Esential,
este vorba despre o instrainare de sine, o fuga de responsabilitatea personala
si de asumarea vietii. Frica de sine este prima confruntare in vindecarea
insingurarii. Nu e suficient ca ceilalti apreciaza acest Sine, ci e nevoie de o
revolutie interioara, de un proces acut de „iubire de sine”, de drag de sine,
precum manifesta fata de cei din jur.
Aceste
persoane dezvolta un conflict interior fata de Divinitate in ciuda acceptarii
tacite a existentei in insingurare. Conflictele nu provin din revolta fata de
Dumnezeul care nu le rezolva problema insingurarii, ci din negarea acesteia.
Subtil, aceste persoane isi neaga divinitatea din ei prin instrainarea pe care
o manifesta acut fata de ei insisi si, astfel, ei nu cred esential in
Divinitatea absoluta si in rezolvarile ei mistice. Controlul ii obliga adesea
sa respinga misticul si magia, iar daca o accepta in urma experientelor
repetate, tot cauta sa analizeze si sa inteleaga cu mintea, sa aseze matematic
aceasta experienta.
Vai ce singur sunt, dar nu
am timp pentru mine!
Persoanele
care isi rostesc aceasta convingere aleg adesea o alta cauza, a celorlalti,
pentru care se hiperresponsabilizeaza traind din ea. Ei se considera
datori fata de prietenul, prietena, sora, fratele, vecina, colegul de la
serviciu etc. simtind ca fara ei lumea se prabuseste. Ego-ul lor le atribuie insusiri
de Dumnezei pamanteni. Ei detin adevarul absolut, iar de obicei acest adevar
este legat de sacrificiul pentru asa zisa cauza nobila. Aceste persoane slujesc
epuizandu-si energia, forta viata, timpul, banii pentru un altul, cu marea
conditie ca sfaturile sa-i fie ascultate, eforturile recunsocute cat mai mult
si eventual public. Traiesc din energia victimizarii, iar aceasta traire
ii face speciali. Nu gasesc nimic altceva special la ei decat propriile sfaturi
pe care nu sunt in stare sa si le asume in rezolvarile personale. Fug de ei
insisi ca sa indatoreze pe toti cei pe care ii ajuta cu ceea ce ei ofera fara
sa li se ceara. Vrei, nu vrei, trebuie sa le accepti ajutorul. Altfel se supara
si dramatizeaza refuzul pana la sentimente de depresie, excludere sau suicid.
Daca se intampla sa le atragi atentia ca iti faci propriile alegeri si ca te
descurci singur, o vor lua personal si vor trai refuzul tau ca pe o negare a
propriei identitati. Drama refuzului este foarte puternica si aleg revoltati sa
ramana singuri pentru ca se considera neintelesi, iar oamenii incapabili sa
primeasca iubirea pe care o au de oferit. Traiesc insa aceasta iubire in
contexte surogat. Atribuie iubirii orice alt rol mai putin cel personal. Fug de
cuplu pentru ca sunt misogini, fie ca vorbim de ei, fie ca vorbim de ele. Furia
interioara fata de cuplu este atat de mare, incat vin in intampinarea dramelor
celor pe care ii intalnesc cu o atitudine de superioritate si detasare,
afirmand intelept ca singura cauza a suferintei este cuplul.
Exista si
momente cand recunosc un cuplu, dar niciodata nu il vor gandi ca pe unul
echilibrat, ci ca pe o suma de compromisuri existentiale ce asigura traiul si
obligatiile familiale. Esential acestia nu cred in fericire.
Tot in
aceasta categorie se regasesc tendintele homosexuale. Tradati in asteptarile
recunoasterii absolute pe care si-au impus-o cu timpul, aleg sa claseze ca
sexul opus nu exista in alternativa cuplului si, astfel, isi directioneaza
atentia afectiva sau sexuala catre persoane de acelasi sex. Viseaza intr-o
acceptare mai buna si in dominanta ce o pot manifesta. Isi cauta persoane mai
tinere pe care sa le controleze si sa le impuna adevarurile lor. Pe termen
lung, partenerul rezista doar daca in ecuatia lui personala exista suficiente dezechilibre
cat sa accepte o asemenea autoritate langa ei. Chiar si asa, aceasta categorie
este insingurata prin rolurile de unici si speciali pe care si le aroga.
Care este
cauza subtila a acestor manifestari? Cum se poate vindeca o asemenea traire?
Copilaria
este adesea marcata de suferinta. Au avut o nevoie acuta de iubire, de aceea o
ofera in exces ori sufocand atunci cand sunt adulti. Au nimerit in familii in
care „nu a fost timp” pentru comunicare sau „dulcegarii”, in familii in care au
fost suficiente patul si farfuria din fata. Modelele de iubire de obicei
lipsesc din subconstientul acestora. Adolescenta e marcata de pasiuni puternice
din care ies adesea suferind. Acolo se acumuleaza furia tradarii si de acolo
incep sa isi manifeste aroganta intelepciunii. Ce vor face mai tarziu ca
adulti, in demonstratia lor de iubire, e doar o sublimare a acestei
furii.
Vindecarea
incepe din constientizarea alegerilor personale. Aceasta constientizare insa e
cel mai greu proces pentru astfel de persoane, pentru ca ele constant aleg sa
se simta victime. Rar si pentru putin timp pot intelege ca si-au decis
suferinta, atunci cand au ales prost sau cand s-au aruncat inainte si au
sacrificat fara cauza.
Personal, nu
am intalnit vreo persoana de acest fel, care sa fi acceptat ca isi traieste
efectele alegerilor. Dimpotriva, orice incercare de constientizare a condus
catre o furie mai mare si catre o victimizare mai acuta, deci insingurare sau
suprematie a Ego-ului Dumnezeu.
Daca ii
intalniti spuneti-le ca sunt speciali si ajutati-i sa isi ofere lor insisi ceea
ce tot ofera celor din jur. Acordati-le iubire neconditionata, dar nu va
luptati in demonstratii cu ei. Vor fi „invingatori” intotdeauna. Ajutati-i sa
constientizeze ca atunci cand ofera au asteptari, iar aceasta ii face sa fie
conditionati in iubire. O iubire de acest gen le va face intotdeauna rau pentru
ca oricat ar primi nu ar fi suficient pentru cat au oferit.
Va urma.
....stop
cadru 2....
Singuratatea
ca efect karmic
Ana Mardari
5 aprilie 2014
Excelent material.
RăspundețiȘtergereSe datoreaza voua, cei care ati venit spre mine, iar pentru increderea aceasta va multumesc!
RăspundețiȘtergere